מודל ייחוס ההמרה בגוגל

ישבתי אתמול עם קולגה ומפה לשם התחילה שיחה על מה הייחוס הנכון
להגדיר המרות בקמפיין גוגל.

אני בטוח שלכל אחד יש את התפישה שלו
אני רוצה לתת לכם את שלי וכל אחד שיקח את זה משם.

המרה בגוגל היא למעשה איתות שלכם לגוגל שקרה משהו שמבחינתכם הוא סיום תהליך מבוקש.
בואו נתמקד בלידים כלומר משתמש מילא טופס והגיע לדף תודה.
במצב הזה אנחנו מאותתים לגוגל. התבצעה המרה.
בואו נלך שעה אחורה (כמו סרטים). יושב בחור ברכבת ושומע שיחה של שני נוסעים
שאחד אומר לשני מאז שעשיתי קורס NLP חיי השתנו.
הדבר הראשון שהבחור עושה, מחפש בגוגל קורס NLP (תאמינו לי זה ככה).
עכשיו בואו נלך חודש אחורה.
הקמתי קמפיין ללקוח שמעביר סדנאות ב-NLP.
ואלה נתוני הקמפיין:
תקציב יומי 100 ש"ח
מילות מפתח
מודעות
ביד ידני
והמרות במודל קליק אחרון

קיבלתי החודש 150 המרות, אני מרוצה הלקוח מרוצה ואני חוזר לפרק ב-12 קופים בנטפליקס.

לפי כל המדדים גוגל למד בעצם מי הם הממירים הפוטנציאלים וכנראה הגיע הזמן להעביר את הקמפיין למודל של מקסימום המרות או יעד להמרה.

במקרה הזה גוגלל בעצם יחשוף את המודעות למשתמשים שהסבירות הגבוהה לפי כל הפרמטרים שיש לגוגל שימירו.
אפשר לסמוך על גוגל שהוא בעצם יודע בגלל המידע הענק שיש ברשותם, באמת לחשוף לממירים
והתוצאות אכן מדברות בעד עצמם.
זה לא מדע מדוייק אבל בחלק גדול מהביצועים זה עובד!
מספר ההמרות גדל וכל זאת באמצעות ה"עזרה" של גוגל.
חייב לציין שגוגל באמת עוזרת לביצועי קמפיין בניגוד ל...סליחה פייסבוק, אתם לא!

אז אם גוגל עוזר לנו, אנחנו חייבים מנגד לעזור לו בעצם לנטר את הגולשים הללו באמצעות כמה שיותר מידע שנעניק לאלגוריתם.
ופה נכנסת השאלה איך נעזור לו?
ובעיקר במה שאני מתמקד פה זה במודל הייחוס של ההמרה.

נכנס רגע לכלי ההורס שיש לגוגל שהוא בעצם מראה לנו את המסע שעובר גולש עד ההמרה
ולמה הכוונה?
זוכרים את הבחור שיושב ברכבת ומחפש קורס NLP?
הוא ראה מודעה שלנו הקליק, קצת התעניין אבל לא באמת מילא פרטים.
בערב הוא הגיע הבייתה ושוב חיפש קורס NLP ושוב נכנס לדף נחיתה שלי ואז הוא גם התייעץ עם אישתו.
שוב נחזור לכלי שאני ממליץ ללמוד ממנו
נכנסים למפתח בחשבון ושם נכנסים ל- Search attribution

משם נכנסים בצד שמאל ל   path length

ולא יאמן

שם מגלים את הממירים וכמה קליקים הם עברו עד שהמירו
אז נכון רובם בקליק הראשון
אבל היי, בזנב הארוך יש לא מעט שהמירו בקליק העשירי
10 פעמים הם הקליקו על המודעה ואז מילאו פרטים
קצת הססנים החברה אבל בסוף המירו
וכאן אנחנו רוצים לעזור לגוגל למצוא את המאחרים בהמרות
למה? כדי לחשוף גם להם את המודעה שלנו ולגרום להם להמיר.
ואיך עושים את זה
משנים את מודל הייחוס של ההמרה ל position -Based.
מה שבעצם קורה בפועל זה שגוגל מייחס
40 אחוז לקליק ראשון
40 אחוז לקליק אחרון
20 אחוז למקליקים בינהם.

וככה האלגוריתם של גוגל יודע לתת חשיפה לממירים גם אם הם הססנים.

אז גשו עכשיו לקמפיין הקרוב לביתכם ושנו את המודל
כמובן במידה ואתם נמצאים על מקסימום המרות.

יאללה נטפליקס
ביי

אודות גבריאל מנשה

ניהול קמפיינים ממומנים בפלטפורמות גוגל פייסבוק וברשת התוכן.
בניית עמודי נחיתה, עיצוב מודעות וקריאייטיב.

תגובה אחת

  1. טל הגב

    מעולה! וסופר חשוב במעבר על הקמפיינים

השארת תגובה