רימרקטינג בפייסבוק

בואו נפתח רגע את נושא הרימרקטינג בפייסבוק

יש לכם אתר, הוטמע בו פיקסל ש"צובע" כל מי שביקר באתר.
הנהוג בד"כ הוא ל"צבוע" ל- 180 יום על מנת לשמר גולשים לאורך זמן.
הקמתם קמפיין בפייסבוק ומטרגטים קהל כלשהו, גולש מקליק על המודעה, מגיע לאתר.
יצרתם במקביל קמפיין רימרקטינג ומיד הגולש נחשף שוב למודעה שקשורה לעסק שלכם.
לרוב זו אותה מודעה.

זה אולי הרימרקטינג הנפוץ ביותר והאפקטבי פחות.

ועכשיו ההסבר
רימרקטינג במהותו נועד להחזיר גולשים לאתר שלכם פעם נוספת
יש נתונים ברורים שרימרקטינג עובד, מגדיל מאוד את אחוזי ההמרה.

אם נלך קצת להיסטוריה
בימים שרק גוגל שלט, הם הנהיגו את הפלא הזה, אבל להבדיל מפייסבוק
לגוגל אין פלטפורמה שבה מתכנסים כל העם והשכנים (פייסבוק אם לא הבנתם)
בעצם הרימרקטינג של גוגל נתן "מרווח נשימה" בין הביקור באתר לבין הצגת מודעת הרימרקטינג.
גולש הגיע לאתר ויתר בשלב ראשון על ההצעה באתר, המשיך לשוטט ברשת וכך נחשף שוב ושוב למודעה שלכם (במידה ומוטמע באתר פרסום של רשת התוכן).
החשיפה למודעה יצרה שני אפקטים.
1. הגולש הסיק שמדובר בחברת "ענק" שמפרסמת בכל האתרים. 😊
2. הגולש נחשף שוב ושוב להצעה ויתכן שבשלב מתקדם יותר הוא בשל יותר לבצע את הפעולה שהתבקש לעשות בפעם הראשונה, לרכוש, למלא פרטים, להוריד תוכן כלשהו...

בפייסבוק העניין קצת שונה
גולש שרואה מודעה בפייסבוק רואה אותה בגלל שהוא נמצא כחלק מפילוח של קהל שנבחר על ידי המפרסם.
במידה ו"צבענו" אותו אחרי שביקר באתר/דף נחיתה אין טעם להציג לו שוב את המודעה
מהסיבה שאם הוא נחשף למודעה פעם אחת סביר שיראה אותה שוב בקמפיין המקורי.
ואם מטרגטים אותו במיידי על ידי קמפיין נוסף של רימרקטינג , מבזבזים כסף על גולש שמימלא יחשף למודעה.
מה גם שאין את ה"אוויר לנשימה" הנדרש שיכיל פרק זמן סביר מאז שביקר באתר לבין שיחשף למודעה שוב.
במידה וגולש הגיע לאתר ממקור אחר ולא מפייסבוק, נכון מאוד לייצר מודעת רימרקטינג
שתחזיר את הגולש לאתר, על ידי חשיפת מודעה בפייסבוק.

אז איך בעצם להשתמש בכלי הרימרקטינג בתבונה?

1. לא רצוי לבצע רימרקטינג על קהל שהגיע ממודעה ממומנת מפייסבוק ולהציג לו את אותה מודעה.
אם כבר "צבעתם" אותו תנו לו מודעה עם ערך מוסף, הנחה, משהו בנוסף והכי חשוב שיפסיק להחשף למודעה שכבר ראה, על ידי שלילה כמובן.

2. אם הנעתם לאתר שלכם תנועה מפייסבוק ואתם צובעים גולשים, רצוי להניע אותם מאיזורי תוכן, לדוגמא הפצתם מאמר חשוב ובעל ערך בקבוצות השונות, בפייסבוק , במקביל באופן ממומן תציגו להם מודעה שהיא סוג של הצעה, כי נוצרה הכרות ראשונית דרך המאמר.

3. אם כבר הנעתם גולשים ממודעה ממומנת לאתר שלכם תנו להם לנשום. איך?
צרו קהל שביקר באתר שלכם ביום האחרון (יום אחד)
במודעת רימרקטינג תשללו את הקהל הזה, זה יתן מרווח נשימה של יום. כמובן גם פה יש לשלול בקמפיין הראשי את הקהל שביקר כבר באתר, למנוע חשיפות מרובות לקהל, זה גם יקר, וגם, מעצבן.

4. במידה והגיע קהל אורגני לאתר שלכם וצפה בעמוד מסויים. סביר להניח שהוא יגיע בשלב זה או אחר לפייסבוק. דברו אליו באופן שיתפוס את תשומת ליבו
מחסני חשמל עושים את זה לא רע כפי שרואים בדוגמאה המצורפת.

ניתן גם לייצר סוג של "לחץ" על הגולש מטראפיק אורגני או ממומן  , כמו לדוגמא, "עד היום בערב המבצע על המקררים נגמר..."

5. חשוב לטרגט גם למי שביקר בדף תודה אחרי רכישה רצוי לטרגט עם -up sell , הוא כבר לקוח וניתן למנף את ה"נאמנות" שלו למכירה נוספת. על ידי רימרקטינג.

6. שלחתם ניוזלטר, צבעו את כל מי שהגיע לאתר רק מהניוזלטר, זה קהל שהוא כבר "שלכם" תנו לו הצעה בהתאם.
7. הנעתם תנועה מגוגל, צבעו את הקהל הזה, הוא יגיע לפייסבוק ו"יופתע" שיקבל מודעה בהתאם לחיפוש שביצע.

אלה היו כמה טאקטיקות לביצוע רימרקטינג "חכם" .
חשוב לזכור , הכלל החשוב ביצירת מודעות רימרקטניג הוא לא רק את מי "צבעתם"
אלא גם את מי לשלול, זאת על מנת למנוע כפילויות במודעות שחוסכות בטווח הארוך כסף רב.

 

אודות גבריאל מנשה

ניהול קמפיינים ממומנים בפלטפורמות גוגל פייסבוק וברשת התוכן.
בניית עמודי נחיתה, עיצוב מודעות וקריאייטיב.

תגובה אחת

  1. אבישי הגב

    מאמר מצויין

    אהבתי את הארה, חשוב מאוד לשלול

השארת תגובה