כמה עולה מנהל קמפיין?

אחרי שהחלטתם שאתם צריכים מנהל קמפיין (אם טרם קראתם את הפוסט בנושא, מומלץ)
כשאתם בוחרים מנהל קמפיין אתם בעצם בוחרים שותף לדרך
שותף שההצלחה שלכם היא ההצלחה שלו ולכן יש לו אינטרס מובהק שתעמדו יחד במדדי ההצלחה שקבעתם.
הראיה של משווקים היא לטווח הרחוק , לדעת שהעסק שלכם יוכל לצמוח ולגדול
ככל שתצליחו יש למשווק הכנסה ולכן האינטרס שלו משותף.

אז כמה זה בעצם יעלה לכם?
בפוסט הזה  אני אנסה להציג מספר מודלים של תשלום למנהלי קמפיינים
שייתן לכם מדד שוק ויכנס למערכת שיקולי התקציב שהקצתם לפירסום.

המודלים הקיימים (ארחיב בהמשך על כל אחד מהמודלים)

  • עמלה חודשית שהיא אחוז מהמדיה שמשולמת לפרסום (15-20 אחוז)
  • עמלה מהתקציב +אחוזים על הצלחה
  • תשלום קבוע ללא קשר לגובה התקציב
  • תשלום לפי ביצועים (תשלום לליד)
  • תשלום מבוסס קליקים

ובהרחבה:
עמלה חודשית/ אחוז מהמדיה
פלטפורמות פרסום כמו גוגל ו/או פייסבוק מוגדרות כמדיה. פרסום במדיות הללו מחייב תשלום.
כשפותחים חשבון מפרסם מגדירים שם את אמצעי התשלום באמצעותו יתבצע התשלום

במרבית המקרים (ישנם עוד מודלים, אתייחס אליהם בהמשך) זה יהיה כרטיס האשראי של העסק.
מערכת הפרסום של גוגל או פייסבוק (לדוגמא) גובה תשלום באופן אוטומטי על פי כמות הפרסום
בדרך כלל זה מבוסס על הקלקות. גולשים מקליקים על מודעות והחשבון של העסק מחוייב
בסוף החודש  בודקים כמה כסף הוצא על הפרסום ומשם גוזרים את העמלה
העמלה המקובלת נעה בין 15-20 אחוז מהמדיה.
לדוגמא 10000 ש"ח ששולמו למדיה (גוגל או פייסבוק) ונקבעה עמלה למשווק של 15%
הוא יתוגמל ב-1500 ש"ח

מכוון שבד"כ התקציב החודשי קבוע ומתוכנן מראש, ניתן לצפות את מחיר העמלה למנהל הקמפיין

עמלה מהתקציב +אחוזים על הצלחה
בדומה למודל הקודם ישנו מודל שעומד על אחוזים מהמדיה אבל גם חלוקת אחוזים מהצלחה
המודל הזה מתאים יותר לחברות שמשקיעות תקציבים גבוהים  בפרסום והעמלה שמועברת למשווק גבוהה ולכן מורידים את אחוז העמלה.
לעמלה שנקבעה מתווסף תשלום המבוסס על מדדי הצלחה
לדוגמא קמפיין שמיועד להביא לידים, קובעים על אחוז מהמדיה וסכום כסף שיועבר על כל ליד.
יש פה מצב של WInWin כי בפועל המנהל קמפיין מתוגמל על ניהול ויש לו גם תמריץ להביא תוצאות שעליהם הוא מתוגמל בנוסף.

תשלום קבוע ללא קשר לגובה התקציב
חשוב לציין שתשלום למנהל הקמפיין בד"כ נגזר מהתקציב למדיה וכמובן שמי שמנהל 5,000 ש"ח לחודש לא דומה בכמות ההשקעה למי שמנהל 50,000 ש"ח לחודש.
יש עסקים שמחפשים מנהלי קמפיין שיבצעו עבורם מספר פעולות, כמו ניהול קמפיין,  אחזקת אתר, יצירת תכנים, ניהולי מדיות חברתיות וכו. במצבים כאלה ניתן להסכים על תשלום רטיינר קבוע שלא תלוי רק בגובה התקציב.

תשלום לפי ביצועים (תשלום לליד)
המודל הזה פחות נפוץ, הוא למעשה מתגמל את מנהל הקמפיין רק עבור הצלחה, לדוגמא על פי מחיר לליד שנקבע בין הצדדים.
יש מנהלי קמפיין שעובדים בשיטה הזאת, יש לה לא מעט חסרונות לשני הצדדים.
הלידים הם בעצם של בעל הקמפיין ולא של העסק, מכאן שמנהל הקמפיין יכול לסחור בלידים על מנת למקסם את ההכנסה על הפרסום שהושקע לגייס אותם.  החסרון של מודל זה מצד משווקים שהם משקיעים הון עצמי לרכישת מדיה (תשלום עבור הפרסום בגוגל/פייסבוק)

תשלום מבוסס קליקים
המודל הזה  הוא אולי המפתה ביותר אבל הפחות מומלץ, הוא מעיד על איכות וביצועים של קמפיין ופחות מתמקד באיכות התנועה שהוא מייצר, הקמפיין יקבל כמות קליקים (ולעיתים גם מיקום בעמוד תוצאות חיפוש של גוגל) לפי מחיר שקבעתם מראש.יש לכאורה איזה "שקט" שהעסק יודע שהוא מקבל משהו תמורת התשלום.
מיותר לציין שזו  אשליה שתתבהר מהר מאוד כטעות, כי התעקשות על כמות קליקים מול איכות, תמיד תניב תוצאות כושלות.

אלה היו המודלים לתשלום הנפוצים בתעשייה, איך תדעו מה המודל שמתאים לכם?
הגדירו היטב ובמדויק את היעדים שלכם
קיבעו מה התקציב החודשי שאתם מתכננים להוציא לצורך המשימה
שאלו את כל השאלות שעולות לכם מול המשווק שתבחרו.

יש  עוד שאלות?
בטח יש משהו שאנחנו יכולים לעזור לכם

אודות גבריאל מנשה

ניהול קמפיינים ממומנים בפלטפורמות גוגל פייסבוק וברשת התוכן.
בניית עמודי נחיתה, עיצוב מודעות וקריאייטיב.

השארת תגובה